25 січня 2021 року педагогом-організатором Козаченко Інною Василівною було проведено анкетування на визначеності обізнаності учнів у питаннях формування здорового способу життя. Опитувалось 50 осіб (5-9 класів), з них – 26 хлопчиків та 24 дівчинки
1. Як ви вважаєте: чи
потрібні людині знання про здоровий спосіб
життя ? |
5 клас |
6 клас |
7 клас |
8 клас |
9 клас |
||||||||
3 хлопчики |
2 дівчинки |
8 хлопчиків |
5 дівчаток |
5хлопчиків |
5дівчаток |
7хлопчиків |
4дівчинки |
3хлопчики |
8дівчаток |
||||
а)так; |
3 |
2 |
8 |
5 |
5 |
5 |
7 |
4 |
3 |
8 |
|||
б) ні; |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
в)не замислювався. |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
2. Які на ваш погляд,
складові здорового способу життя ? |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
а) загартування організму; |
1 |
|
2 |
3 |
2 |
2 |
2 |
2 |
|
2 |
|||
б) правильне повноцінне
харчування; |
1 |
2 |
4 |
4 |
1 |
4 |
2 |
3 |
1 |
7 |
|||
в) режим дня; |
1 |
2 |
|
1 |
2 |
3 |
|
|
1 |
3 |
|||
г) дотримання правил особистої
гігієни; |
1 |
2 |
1 |
|
|
4 |
2 |
3 |
|
5 |
|||
д) заняття фізкультурою і
спортом; |
1 |
1 |
|
4 |
1 |
4 |
2 |
2 |
4 |
3 |
|||
е) відсутність шкідливих
звичок; |
1 |
|
|
1 |
|
4 |
|
1 |
|
1 |
|||
є) чисте повітря. |
4 |
1 |
|
2 |
1 |
3 |
1 |
|
|
|
|||
3. Чи займаєтесь ви
спортом ? |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
а) ні; |
|
|
1 |
1 |
1 |
2 |
2 |
3 |
|
3 |
|||
б) немає коштів для оплати; |
|
|
|
|
|
|
|
1 |
|
|
|||
в) не дозволяє здоров’я; |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
г) немає бажання; |
2 |
|
|
|
2 |
|
1 |
1 |
|
3 |
|||
д) так. |
2 |
2 |
5 |
6 |
2 |
3 |
2 |
1 |
3 |
2 |
|||
4. Хто з членів вашої
родини палить ? |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
а) батько; |
|
1 |
2 |
|
1 |
2 |
2 |
2 |
|
2 |
|||
б) брат; |
|
|
|
|
|
|
|
1 |
|
|
|||
в) мати; |
1 |
|
|
1 |
1 |
1 |
2 |
1 |
|
1 |
|||
г) сестра; |
|
|
|
|
|
|
1 |
1 |
|
1 |
|||
д) я; |
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
|
|||
е) ніхто. |
2, дідусь |
1 |
4 |
Дідусь, 5 |
3 |
2 |
1 |
3 |
2 |
6 |
|||
5.Чи знаєте ви, що
шкідливі звички згубно впливають на здоров’я ? |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
а)так; |
2 |
1 |
5 |
4 |
3 |
4 |
5 |
6 |
3 |
7 |
|||
б) ні; |
2 |
|
|
2 |
|
|
|
|
|
1 |
|||
в)не замислювався. |
|
1 |
|
1 |
2 |
1 |
|
|
|
|
|||
6.Чи хотіли б ви
позбутися шкідливих звичок ? |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
а) так; |
1 |
2 |
4 |
6 |
3 |
3 |
5 |
4 |
1 |
3 |
|||
б) ні; |
2 |
|
2 |
1 |
|
2 |
|
1 |
1 |
|
|||
в)мені байдуже. |
нема |
|
|
|
2 |
|
|
1 |
Їх немає |
5 |
|||
7. Від кого ви хотіли
б дізнатися якомога більше про здоровий спосіб життя ? |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
а) від медпрацівників; |
1 |
1 |
|
|
|
3 |
1 |
|
|
4 |
|||
б) від батьків; |
4 |
2 |
5 |
5 |
4 |
3 |
3 |
5 |
2 |
3 |
|||
в) від учителів; |
1 |
1 |
|
3 |
|
2 |
1 |
1 |
|
|
|||
г) з радіо та телебачення; |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
1 |
|
|||
д) з літератури. |
1 |
|
|
|
1 |
|
|
|
1 |
1 |
|||
8.Чи хотіли б ви у
майбутньому вести здоровий спосіб життя ? |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
а) так;
|
3 |
2 |
4 |
7 |
2 |
5 |
5 |
5 |
3 |
8 |
|||
б) ні. |
|
|
|
|
1 |
|
|
|
|
|
|||
Коментар:
Майже всі дітки переконані в тому, що людині для комфортного,гармонійного, повноцінного життя потрібен здоровий спосіб життя. Вони добре розуміють складові здорового способу життя. Хоча лише 56% сказали, що займаються спортом. Відомо, що виховання починається з родини. А жоден член родини не палить в 58% респондентів. Більшість дітей розуміє, що шкідливі звички згубно впливають на людський організм, але 2 хлопчика з п’ятого та 2 дівчинки з шостого класів повідомили, що цього не знали, а дівчинка з п’ятого класу зовсім не замислювалась над можливими проблемами. На питання: Чи хотіли б ви позбутися шкідливих звичок ?-18% учнів з усіх класів, представники обох статей, повідомили, що не хотіли б їх позбавлятись. Більшість дітей, що дала такі відповіді, поки зовсім немає шкідливих звичок, але, очевидно, підсвідомість, продиктована прикладами з дорослого життя, диктує такий спосіб життя як норму. Учні готові отримувати нові знання про здоров’я з різних джерел: 20% від медпрацівника, 72% - від батьків, 18% - від учителів, 4% - з радіо та телебачення, 8% - з літератури. Цифри свідчать про те, що думка родини для дитини залишається більш авторитетною. Один хлопчик із сьомого класу повідомив, що в майбутньому не планує вести здоровий спосіб життя. Чи жарт це, чи серйозно – життя покаже! В цілому респонденти розуміються на понятті та складових здорового способу життя. Приклад шкідливих звичок діти беруть з родини. Майже всі опитані в майбутньому не планують повязувати своє життя зі шкідливими звичками.
Поради класним керівникам:
1. Продовжувати з дітьми у своєму класі пропедевтичну роботу
відповідно до віку на тему здорового способу життя;
2. Обговорити з батьками на класних батьківських зборах
результати анкетування та намітити шлях позитивної мотивації на здоровий спосіб
життя підростаючого покоління.
Немає коментарів:
Дописати коментар