Страницы

30 січня 2021 р.

Результати соціологічної анкети з проблем паління, наркоманії, алкоголізму (анонімно)

 


27.01.2021 рік

Опитувалось 52 особи (5-9 класів), з них – 30 хлопчиків, 18 дівчаток та 4 анкети з невказаною статтю.

 

 

 

5 клас (8 учнів/8 респондентів)

6 клас (13 учнів/13 респондентів)

7 клас(11 учнів/9 респондентів)

8 клас(12 учнів/ 11 респондентів)

9 клас(12 учнів/ 11 респондентів)

4 хлопчики

4 дівчинки

9 хлопчиків

4 дівчинки

7 хлопчиків

2 дівчаток

7 хлопчиків

4 дівчинки

3 хлопчики

4 дівчинки

не вказана стать (4)

1. Чи пробували ви курити цигарки?                          

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- так;

 

 

 

 

 

 

4

 

3

 

 

- ні.

4

4

9

4

7

2

3

4

 

 

 

2. Якщо ви палите, то скільки цигарок вдень?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4

4

- 1 – 2 шт.;

 

 

1

 

 

 

2

 

 

 

 

- 3 – 10 шт.;

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

-пробував і не палю;

 

 

 

 

1

 

2

 

 

 

 

- не палю.

4

4

8

4

6

2

3

4

1

4

4

3. Чи пробували ви алкогольні напої?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-пробували

1

Випадково-2, 1

1

1

 

 

4

4

3

3

 

- не пробували.

3

1

8

3

7

2

3

 

 

1

4

4. Коли вам буде 25 років, чи вживатимете ви спиртні напої?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- ні;

3

1

4

4

1

1

3

2

1

2

2

- так;

 

Тільки на свята - 2

 

 

 

 

2

1

2

2

 

-не знаю

1

1

5

 

6

1

2

1

 

 

2

5. Якщо ви вживаєте алкоголь, то з якого приводу частіше?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- свято, урочиста подія;

1

1

1

1

1

1

4

1

2

3

 

- „за компанію”;

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- для настрою;

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- не вживаю.

2

3

8

3

6

1

3

3

1

1

5

6. Чи знаходились ви в стані алкогольного спяніння?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- жодного разу;

4

4

8

4

7

1

5

4

1

4

4

- раз чи два за все життя;

 

 

 

 

 

1

2

 

1

 

 

- буває досить часто.

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

 

7. Чи вживаєте ви наркотичні речовини?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- так;

 

 

1

 

 

 

5

 

 

 

 

- ні.

4

4

8

4

7

2

2

4

3

4

4

8. Чи нюхали ви токсичні речовини?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- так;

 

1

1

 

2

 

1

 

 

 

 

- ні.

4

3

8

4

5

2

6

4

3

4

4

9. Що вас спонукало спробувати наркотик?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- було дуже цікаво відчути „кайф”

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

- не хотілося відставати від друзів;

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- кризова ситуація або стрес;

 

 

1

 

 

 

 

 

 

 

 

- від того, що не було чого  робити;

 

 

 

 

5

2

 

 

 

 

 

- не пробували.

4

4

8

4

7

2

5

4

3

4

4

10. Де ви вживаєте найчастіше алкогольні напої?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- у себе вдома;

1

 

 

 

 

 

2

2

 

1

 

- дома у друзів;

 

 

 

 

 

 

 

 

1

2

 

- на дискотеці;

 

 

1респондент

 

 

 

 

 

 

 

 

- у таборі відпочинку;

 

 

1

 

 

 

 

 

 

 

 

в барі;

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- ніде.

3

4

8

4

7

2

5

2

2

1

4

 

 

Коментар:

    Шкідливі звички – бич сучасного суспільства. З часом все більше до тютюнопаліня, вживання алкоголю та інших шкідливих речовин долучається молодь. Вік неухильно зменшується.

    Так, тільки 87% учнів –респондентів під час опитування визнали, що не пробували палити цигарки?13% - це 7 хлопчиків з 8 та 9 класів, які пробували палити. Підлітки часто  вважають, що шкідливі звички – квиток до дорослого життя. Четверо хлопчиків з цих класів вказали, що щодня спалюють по декілька цигарок, а це значить, що хлопці не просто пробували палити, а роблять це систематично. У другому питанні  про тютюнопаління семикласник визнав, що також пробував цигарки, але на сьогодні не палить. 

56% опитаних відповіли, що пробували алкоголь, 4% (п’ятикласниці) з них – випадково, думали, що вода (ця деталь свідчить про те, що дорослі розпивають спиртні напої при дітях ). Цікаво, що в своєму майбутньому 17% дітей планують вживати спиртні напої, 37% - не впевнені у своєму виборі, а 46% - повідомили, що не питимуть взагалі. Дане четверте питання про майбутнє дітей, тобто життя розставить все по-своєму, але вражає те, що 54 % підлітків вважають, що в дорослому житті спиртне має місце як норма. Підтвердженням «нормальності» алкоголю в дорослому житті стали відповіді на провокативне запитання про приводи, за яких варто пити; 31% респондентів вважають, що пити можна під час свят, урочистих подій, 5% (1 п’ятикласник) – для настрою, інші діти категорично відкинули будь-які приводи. 8 % (4 учні з 7-9 класів ) були хоча б раз  у стані алкогольного сп’яніння, один дев’ятикласник визнав, що в стані алкогольного оп’яніння буває часто. Відповіді на питання про місця, де діти найчастіше вживали алкогольні напої, були різними: у себе вдома – 10% (5 учнів), 6% респондентів- дома у друзів, на дискотеці та у таборі відпочинку – 2% (1 шестикласник), інші діти (81%) ніде не вживають алкогольні напої.

   Деякі діти дали ствердні відповіді про вживання наркотичних речовин (6 осіб – 12%), 5 осіб (10%) – нюхали наркотичні речовини. Причиною вживання наркотичних речовин 4% (2 особи) відповіли, що їм було дуже цікаво відчути „кайф”, 13% - від того, що не було чого  робити, 2% -- з причини кризової ситуації або стресу. На скільки ця інформація відповідає дійсності, варто продовжити вивчати.

 

Поради класним керівникам:

Отже, підлітковий вік — вік становлення. Підліток ще погано знає навколишній світ, самого себе. Він поспішає жити, увійти у світ дорослих людей, все хоче попробувати, про все скласти власну думку. Якщо ж до цього додати чимало нових проблем, перші розчарування, драми, то можна зрозуміти, чому саме підліток такий схильний до шкідливих звичок. Таким чином, найбільш дієвою причиною залучення підлітків до шкідливих звичок є бажання походити на своїх друзів, знайомих, відповідати вподобанням свого оточення. Але перед очима підлітків завжди присутній приклад батьків, які або зловживають шкідливими звичками, або дотримуються здорового способу життя.

 

1.       Продовжувати обговорення питань шкідливих звичок з підлітками.

2.      Систематично вивчати ставлення учнів класу до шкідливих звичок та вчасно реагувати на проблемні ситуації.

3.      Урізноманітнювати форми роботи з дітьми на теми здорового способу життя.

4.      Вивчити правдивість відповідей респондентів анкети щодо прихильного ставлення до наркоманії й токсикоманії та вжити заходи відповідно до отриманих результатів.

5.       Тісно співпрацювати з родинами дітей, які мають проблеми з тютюнопалінням, вживанням алкоголю та іншими шкідливими звичками з метою усунення проблем.

6.       Систематично організовувати роботу батьківського лекторію, включати питання щодо інформування про шкідливі звички, роль родини у формуванні здорового способу життя підлітка тощо.


                              

                                            Соціальний педагог Козаченко Інна Василівна

Немає коментарів:

Дописати коментар